Baryton
Neven Stipanow urodził się w rodzinie artystów. Od trzeciego roku życia śpiewał z nauczycielem muzyki. Działalność muzyczną rozpoczął jako mody piosenkarz muzyki pop tzw. Mini Pop Singer.
1. Ukończył:
a. Szkoły muzyczne Pirana i Kopera w zakresie gry na trąbce, klarnecie i śpiewu,
b. Konserwatorium Muzyczne „Giuseppe Tartini” we Włoszech w klasie klarnetu i śpiewu
c. Scenę Bratysławskiej Akademii Muzycznej / Baletowej / Filmowej na Słowacji
d. Koncertuje w Szwajcarii, Słowenii, Chorwacji, Czechach, Słowacji, Austrii, Belgii, Danii, Niemczech, Włoszech, Polsce i wielu innych krajach.
2. Zaśpiewał: „Panis Angelicus” Cesara Franka z prestiżową orkiestrą I Cameristi Italiani z Santa Cecilia z Rzymu, grał w Figara w Le Nozze di Figaro („Weselu Figara”) w Słowenii i Chorwacji, śpiewał w utworze operowym „La Vera Costanza” Haydna w Teatro Comunale w Treviso, musikalu „Aggiungi un posto a tavola” w teatrze I. Zajca z Rijeki Mszę Pucciniego”. Studiował i grał trzy role: w „Cyruliku sewilskim”, we „Włoszce w Algierze”, „Wesołej wdówce”, utwory Mendelssohna, Gershwina, Tartini, Cavallini, Francka, Bacha, Haendla, a także tradycyjnej pieśni fińskiej. Członek chóru operowego teatru G. Verdiego w Trieście. Z okazji dwusetnej rocznicy urodzin Verdiego, Neven Stipanow śpiewał rolę Rigoletto i Germonta.
Grał: w Dramacie Rijeki jako aktor i piosenkarz, rolę Marcello w „La Bohème” z Operą Verona, Biago w „Istryjskim małżeństwie Smareglii”. Występował z Maestro Beniamino Prior role Figara („The Barber of Seville” – w „Cyruliku sewilskim”) i Taddeo („L'Italiana in Algeri” - we „Włoszce w Algierze”), Współpracował z Teatrem Opery w Padwie i Brukselskim Teatrem Operowym. Od lipca do sierpnia występował z koncertami we Włoszech, Słowenii i Chorwacji śpiewając m.in. arie i duety z takich utworów operowych jak: „Cyrulik sewilski”, „Włoszka w Algierze”, „Kopciuszek” i „La Pietra del Paragone”Rossiniego.